65 + Elinvoimaa ja virkeyttä ruoasta - luennot ja ruokakurssit

Kuva: Timo Viljakainen
Pysy elinvoimaisena ja virkeänä!
 
Tiedätkö, miten ikääntyminen vaikuttaa ravintoaineiden tarpeeseen? Saatko tarpeeksi proteiinia? Riittääkö omena päivässä takaamaan riittävän C-vitamiinin saannin? 
 
Kun ikää karttuu, kannattaa ruokailuun kiinnittää erityistä huomiota. Hyvä ravitsemustila on tukee toimintakykyä ja elämänlaatua. Puutteellinen ruokavalio kiihdyttää toimintakyvyn heikkenemistä ja haurastumista, huonontaa vastustuskykyä ja voi johtaa sairasteluun. Se voi myös lisätä masennusriskiä ja nopeuttaa muistisairauden etenemistä 
 
Luennoilta ja kursseiltamme saat käytännönläheisiä vinkkejä terveyttä tukevaan ruokailuun. Tilaa luento, maistiaisia ja havaintopisteitä sisältävä infotilaisuus tai käytännönläheinen ruokakurssi.
 
Tieto on tärkeää jokaiselle itsestään huolehtivalle yli 65-vuotiaalle, ikääntyvien parissa työskenteleville tai sinulle, joka huolehdit ikääntyvän lähimmäisen ruokataloudesta.
 

Luento
Noin 60 minuutin pituinen luento johdattelee hyvien ruokavalintojen pariin ja antaa selkeitä neuvoja, mihin ruokavalion arvioinnissa kannattaa kiinnittää huomiota. Aikaa on myös keskustelulle. Luennon pituutta voidaan räätälöidä sopimuksen mukaan.

Infotilaisuus
Havainnollinen infotilaisuus sisältää luento-osuuden sekä infopisteitä esimerkiksi proteiinin saannista sekä kasvisten käytöstä. Samalla voidaan perehtyä erilaisten elintarvikkeiden pakkausmerkintöihin. Mikäli olosuhteet mahdollistavat, infotilaisuuteen sisältyvät myös smoothiemaistiaiset.

Ruokakurssi
Ruokakurssilla valmistetaan ruokaa yhdessä sovittavan teeman mukaisesti. Haluaisitteko oppia käyttämään monipuolisemmin kasviksia, marjoja ja hedelmiä? Kiinnostaako kasvisruoka? Ovatko vaihtoehtoiset proteiininlähteet tuttuja? Miten voi varmistaa, että ruokavalinnat tukevat terveyttä? 

 

Ota yhteyttä ja pyydä tarjous!  

 

Jaa